Vse o blagovni znamki in postopku zaščite

Blagovna znamka
Coca Cola, Ford in Nutella so tri imena, ki jih prav vsi poznamo. Gre za močne blagovne znamke, ki pa so tako prepoznavne postale zato, ker veliko vlagajo v uveljavitev svojega imena, v marketing in razvoj, zato so to znamke, ki jih vsak lahko poveže z določenim produktom in znamke, ki so sinonim za uspeh. Podjetja, ki stojijo za njimi, se tega zavedajo, zato vlagajo vanje vse svoje resurse, seveda pa so že zdavnaj poskrbela tudi za njihovo zaščito, saj so te blagovne znamke za podjetja, ki upravljajo z njimi, zelo pomembne.
Vas zanima lastna blagovna znamka?
Če želite tudi vi zgraditi močno blagovno znamko, ki bo prepoznavna na trgu in vam bo prinašala dobiček, potem se boste morali za to precej potruditi, saj pot do takšnega uspeha ni lahka. Treba je pripraviti dober načrt, nujno pa je tudi detajlno poznavanje konkurence ter trendov prihodnosti, saj nam to lahko pomaga pri oblikovanju strategij za uveljavljanje in izgradnjo naše blagovne znamke. Zagotovo pa je eden od prvih korakov pri gradnji nove blagovne znamke njena registracija, saj nam ta omogoča, da postanemo ekskluzivni lastnik določene znamke in imamo po zakonu edini pravico, da upravljamo z njo.
V primeru, da ne opravimo registracije, naša blagovna znamka nikakor ni zaščitena. Zaščiteno ni njeno ime niti grafična podoba, logotip ali oblika, zato jo lahko drugo podjetje uporabi ali preoblikuje po svoje ali kako drugače zlorabi. Če je blagovna znamka registrirana, dobi podjetje, ki jo je registriralo, ustrezne pravne vzvode za njeno zaščito tudi takrat, ko pride do težav. Po zakonu podjetje z registracijo črno na belem postane edini lastnik blagovne znamke za obdobje desetih let, ki ga je možno po preteku te dobe spet podaljšati.
Registracijo blagovne znamke v Sloveniji dodeli Urad za intelektualno lastnino, ki odloča, ali se določena blagovna znamka dovolj razlikuje od drugih, da je unikatna in da je zato lahko zaščitena kot nekaj posebnega. Sam postopek registracije poteka precej hitro, se je pa treba nanj ustrezno pripraviti. Ne le z dokumentacijo, temveč tudi s znanjem o tem, kaj pravzaprav sploh želite zaščititi.
Dodaj odgovor